מרכז הדרכה - הגדרות כלליות

הגדרות כלליות

במאמר זה נסביר כיצד להגדיר את ההגדרות הכלליות של חשבון מפיץ. הגדרות החשבון הינן נושא חשוב ביותר שעשוי להשפיע באופן משמעותי על אופן פעילות חשבון מפיץ.

לניהול הגדרות החשבון ניתן להגיע באמצעות לחיצה על הגדרות החשבון >> הגדרות כלליות >> בתפריט הצדדי של ממשק ניהול חשבון המפיץ:

הגדרות כלליות

עמוד הגדרות כלליות מאפשר לעדכן את המיתוג, אפשרויות התשלום, סוג המטבע ואפשרויות נוספות לצרכים של מנהל החשבון. 

פרופיל אתר:

אזור זה מכיל שני שדות שמטרותיהם הן הזדהות המפיץ מול הלקוחות וסנכרון חשבון המפיץ עם אתר המפיץ שמייצג את המפיץ ברשת.

  1. שם המערכת - זהו השם שיופיע בכל הודעה אוטומטית שנשלחת ללקוח מהמערכת, לדוגמה, תזכורות על חידוש מנוי.
     
  2. כתובת דומיין של האתר - הכוונה לכתובת אתר המפיץ. להגדרה זו ישנה חשיבות עליונה, מאחר והיא אחראית לסנכרון בין חשבון מפיץ לבין אתר מפיץ ומשפיעה על תהליך הזמנת מוצרים, פתיחת אתר חדש והתחברות לניהול האתרים הקיימים. יש תמיד לשים לב שכתובת הדומיין בשדה זה עדכנית ופעילה.

פרטי ההתקשרות:

כאן ניתן להגדיר את פרטי הקשר וכתובת הדוא''ל של המפיץ - פרטים אלו יופיעו בכל ההודעות האוטומטיות הנשלחות אל לקוחות המפיץ מהמערכת. כתובת הדוא''ל שתוזן בשדה התחתון תוגדר ככתובת של שולח ההודעה.

תקנון המערכת:

באפשרות המפיץ ליצור באתר המפיץ דף תקנון ולהזין את הקישור שלו בשדה זה. הקישור יתווסף לתקנון המערכת איתו חייב להסכים כל מפיץ וכל לקוח במעמד פתיחת חשבון חדש או התחברות לניהול חשבון קיים. חשוב להקפיד על כך שלא יהיו סתירות בין תקנון המפיץ לבין תנאי השימוש של המערכת.

הגדרות נוספות:

  • על מנת לאפשר ללקוחות לשלוח פניות לתמיכה בנושא המערכת ישירות למייל של מנהל החשבון, יש לסמן וי באפשרות - "אני מעוניין לספק ללקוחות שלי תמיכה טכנית לשאלות שהם שולחים באמצעות האתר שלהם:", סימון וי יפתח שדה בו ניתן להזין כתובת מייל אליה ישלחו פניות של לקוחות ישירות מהמערכת.
  • על מנת לחייב לקוח לעדכן מספר טלפון בעת פתיחת האתר, יש לסמן וי באפשרות "האם אתה מעוניין לחייב אותו להקליד מספר טלפון".
  • מספר ימי ניסיון: באפשרותך לבחור את מספר ימי הניסיון שיהיו לכל משתמש במערכת שלך. שים לב שהבחירה היא ל- 30 ימי ניסיון או פחות.
  • הוספת לוגו להודעות ומיקומים שונים: העלאת קובץ תמונה של לוגו החברה, תמונת הלוגו תופיע במקומות שונים במערכת הניהול ובמיילים שנשלחים ללקוחות.
  • הוסף אייקון לממשק הראשי: העלאת קובץ תמונה שתוצג במערכת הניהול.

הגדרות מטבע:

דולר הינו מטבע ברירת המחדל במערכת - כל המחירים נקבעים בדולרים וכל החישובים מתבצעים במטבע זה. במידה ומפיץ פונה לקהל יעד שאינו משלם בדולרים, ניתן לקבוע מטבע אחר איתו יבוצעו התשלומים. חשוב להקפיד על הגדרת שער הדולר רלוונטי בהסכמה עם ספק המערכת. ניתן לבחור יותר ממטבע אחד - במקרה זה הלקוח יוכל לבחור בעצמו את המטבע איתו ההזמנה תשולם.

במידה ועל פי חוק מחויב מפיץ לגבות מלקוחותיו מע''מ, ניתן להגדיר שיעור מע''מ רלוונטי עבור ארץ רלוונטית. בהתאם להגדרה זו, כאשר לקוח מציין את ארץ מגוריו, המע''מ יתווסף באופן אוטומטי לסכום העסקה.

צורות תשלום:

ברשות המפיץ מספר אפשרויות לגביית תשלום מלקוחותיו עבור השירותים אותם הוא מספק באמצעות מערכת הניהול, ביניהן אפשרויות מקוונות ולא מקוונות. במידה ומפיץ אינו מעוניין לקבל תשלומים דרך האינטרנט, ניתן להעמיד לרשות הגולש את האפשרויות כגון תשלום באמצעות העברה בנקאית או המחאות בדואר. לחילופין, ניתן גם להפעיל את האפשרויות המקוונות, כגון תשלום באמצעות מסוף סליקה אונליין או בעזרת חברת PayPal - שתי האופציות מאפשרות סליקת כרטיס אשראי דרך האינטרנט.

קוד שיעור המרות:

אפשרות זו מתאימה למפיצים שמפרסמים את העסק שלהם בעזרת מסעות פרסום באינטרנט. היא עשויה לעזור למפיץ למקד את הנתונים הסטטיסטיים מהקמפיין ובנוסף לכמות כניסות ממודעות הפרסום להציג גם את כמות פתיחות האתרים ואף לכלול לדו''ח הסטטיסטי את מספרי החבר של אותם משתמשים שהגיעו מהקמפיין. חשוב לציין שאפשרות זו רלוונטית רק למפיצים שמאפשרים פתיחת אתר חדש עצמאית על ידי לקוח.

תת-דומיין למשתמשים:

לכל אתר חדש שנפתח מוקצה תת-דומיין גנרי שבאופן אוטומטי נוצר על ידי המערכת. באפשרות המפיץ לקבוע דומיין ברירת מחדל חילופי לבחירתו, במטרה לחזק את מיתוג העסק, למשל. תהליך זה כולל שני שלבים:

  1. יש לציין את שם הדומיין בשדה המיועד לכך בהגדרות הכלליות של חשבון המפיץ (ללא www).
  2. בממשק ניהול רשומות ה-DNS של הדומיין יש ליצור רשומה חדשה מסוג CNAME ולהפנותה לכתובת showenter.com.

כתוצאה משינויים אלו, כל אתר לקוח חדש שייפתח תחת חשבון המפיץ יקבל תת-דומיין זמני בתצורה הבאה: user.me.example.com, כאשר במקום example.com יוצג הדומיין אותו הגדיר המפיץ והקידומת user תוחלף על ידי שם אתר הלקוח או שם המשתמש שלו.

הגדרת לוגו תחתון:

באזור זה, באמצעות עורך תוכן מתקדם, ניתן להוסיף טקסט או תמונה, עם או ללא קישור, שיוצגו באופן גורף ואוטומטי בתחתית כל אתר אינטרנט אשר מנוהל תחת חשבון המפיץ. בעזרת כלי זה ניתן להציב באתרי הלקוחות את הלוגו של המפיץ עם קישור לאתר המפיץ. מדובר באפשרות שמטרתה לחזק את מיתוג המפיץ, אך באותה מידה חשוב לא לגרום נזק לאתר הלקוח. לכן, מומלץ שהלוגו התחתון יהיה קטן ויוצג באמצעות תמונה קלה או אף טקסט ללא תמונה עם קישור לאתר המפיץ.

התראות באמצעות דואר אלקטרוני:

באפשרותך לסמן את תיבות הסימון הנמצאות תחת סעיף זה ולקבל התראות למייל במקרים הבאים:
בכל פעם שייפתח אתר חדש תחת חשבון המפיץ
בכל פעם שמבוצעת הזמנה בחשבון המפיץ
בכל פעם שחשבון המפיץ מגיע ליתרה שלילית


על מנת לשמור את השינויים יש ללחוץ על "עדכן נתונים" בתחתית העמוד.

 
© 2014 Livecity. All rights reserved