במאמר זה נסביר כיצד לנהל את ההזמנות המתקבלות מאתרי לקוחות בחשבון המפיץ.
כאשר לקוח מבצע רכישה של מנוי או כל מוצר אחר, ההזמנה בחשבון המפיץ עוברת כמה ארכיונים עד לסיום תהליך הרכישה.
בכל שורת הזמנה יהיו פרטים על ההזמנה כמו: מספר ההזמנה, קוד האתר, על שם מי נרשמה החשבונית, איך בוצעה העסקה, סכום העסקה ותאריך העסקה, לחיצה על כפתור "פירוט" ברשומה של אותו אתר תציג לך פרטים המלאים על העסקה כולל סוג החבילה, דומיין או כל מוצר אחר שהזמין הלקוח.
הזמנות אשר עדיין לא שולמו יהיו צבועות בצבע אדום עם כיתוב של "ממתין לתשלום".
הזמנות אשר בוצעו אבל עדיין לא אושרו על ידך יהיו צבועות בצבע צהוב עם כיתוב של "שולם - ממתין לאישור".
הזמנות אשר אושרו סופית יהיו צבועות בצבע ירוק עם כיתוב של "שולמו ואושרו".
הזמנות אשר לא סויימו על ידי המשתמש יהיו בצבע שחור.
ממתינות לתשלום
כאשר לקוח מסיים לבצע את ההזמנה ובוחר לשלם בצורת תשלום הדורשת התקשרות מצד מנהל חשבון המפיץ ( העברה בנקאית, צ'ק דרך הדואר וכדומה ) ההזמנה ממתינה לאישורו של המנהל בעמוד זה.
כאשר מנהל החשבון נכנס לניהול הוא יכול להבחין בהזמנה בעמוד "ממתינות לתשלום" או ב"חשבון מפיץ" >>"כללי".
כל מה שנותר למנהל חשבון המפיץ הוא ליצור קשר עם הלקוח אם יש צורך לגבות את עלות ההזמנה ולאשר אותה.
שולמו וממתינות לאישור
לאחר אישור ההזמנה, הרשומה עוברת לתיקייה זו לאישור מוצרים.
עמוד זה הינו איזור אוטומטי ואינו דורש התערבות מצד מנהל חשבון המפיץ.
ההזמנה תשהה בעמוד זה מספר שעות עד אשר כל פרטי ההזמנה יאומתו וכל המוצרים ירכשו על ידי המערכת, אחרי מספר שעות ההזמנה תעבור באופן אוטומטי ל"ארכיון שולמו ואושרו", שם היא תתווסף לכל ההזמנות הקיימות במערכת.
שולמו ואושרו
לאחר שמפיץ שילם עבור ההזמנה וההזמנה סיימה את הגדרות המוצרים שלה, היא מאוחסנת בארכיון זה, ניתן לבצע חיפוש על פי מספר הזמנה, מספר אתר ואף על פי מידע מההזמנה עצמה.
לא סוימו על ידי המשתמש
כאשר לקוח נכנס לסל הקניות באתר שלו, נפתחת רשומה המכילה את המידע הבסיסי בנוגע להזמנה, ככל שהלקוח מתקדם בהזמנה לכיוון סיומה יותר ויותר פרטים מתעדכנים און ליין בהזמנה בחשבון המפיץ.
בסיום תהליך ביצוע ההזמנה, הרשומה עוברת ל "ממתינות לתשלום".
אם מסיבה כלשהי הלקוח לא סיים את ההזמנה, היא תמתין בעמוד זה עם הפרטים שהספיקו להתעדכן עד אותה הנקודה.
חשוב לעקוב אחרי תיקייה זו באופן שוטף, אם לקוח מסיבה מסויימת לא סיים את ההזמנה, ניתן ליצור איתו קשר בהקדם ולברר את הסיבה שבגללה הוא לא סיים את תהליך הרכישה ולעזור לו לסיים אותה.